måndag 7 oktober 2013

Hur blev det med jobbet då?

Min egen arbetssituation har inte rett ut sig ännu, men min man hade sin sista arbetsdag idag. Nu är han då arbetslös. Men aktiv och företagsam som han är, har han fixat en studieplats åt sig. Och han kommer att få ungefär samma summa pengar för det som han fått för att jobba hittills. Studierna kommer att ta bara ca. 10 månader och de börjar redan om 2 veckor. Super! Nu borde jag få någon klarhet på min arbetssituation, så skulle jag få lite ro i sinnet.

3 kommentarer:

  1. skönt att höra att saker och ting ordnade sig på ett eller annat sätt! Ha en skön höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Caro!! Roligt att du kommenterade :) Som min svärmor sa till sin egen mamma, då mamman (min mans mommo) var så orolig över hur vi ska klara oss: "V keksii aina jotain, ei siitä tarvitse olla huolissaan!" :D Men jo, verkligen skönt att det klarnade upp så här fort för hans del iaf.

      Radera
  2. Vi var säkra att han nu skulle starta eget. Men bra såhär också :)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!