onsdag 1 augusti 2012

Vielä on kesää jäljellä!

Det måste jag påminna mig själv om nu när månaden bytte till augusti. På något sätt känns det så melankoliskt och jag har hela tiden för mig att sommaren är slut, fastän mannens semester inte ens har börjat ännu. Har inte riktigt något att vänta på efter sommaren liksom. Förra hösten hade vi ändå något stort att vänta oss. Det som gör melankolin värre är reklamen om Finska mästerskapen i fyrverkeri som visas på teve. Musiken i reklamen associerar jag så starkt till höst att jag varje gång jag hör den blir lite ledsen. Vill inte att sommaren ännu skall ta slut. Speciellt när det i år inte har varit något sommarväder så hemskt många dagar. Åh, saknar förra sommarens hetta! Fastän jag var höggravid njöt jag av värmen och solen, tyckte inte alls att det var för hett eller obekvämt.

Men nej, det är sommar ännu och vi har många fina sommardagar framför oss. Nu ska det njutas och sluta gnällas och tyckas synd om sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!