onsdag 28 december 2011

Julens favoritgåvor

Ifall man frågar tösen vilka julklappar hon gillar mest, är svaret lätt. En häst med avtagbar sadel och träns, som man kan rida på (upp till 80 kg tom.) och som också har galopperingsljud, gnäggar och pustar ut. En Nalle Puh bil med olika ljud- och ljuseffekter (vilken jag protesterade emot till det bittra slutet, men som mannen absolut ville köpa åt sin lilla flicka). En gräsklippare som hon ännu fått köra omkring med här inne, men vilken nog skall bli en uteleksak (hade lite det i tankarna med bilen också, men den här Nalle Puh bilen stannar nog tyvärr inne). En ljusröd kappsäck med fjärilar på. I den packar hon sina kärl och bestick eller sitt elefantpussel och rider eller kör iväg eller försöker göra allt samtidigt. Dessutom har hon voltigörgener i sig och försöker stå på hästen vilket hon gör med sin gunghäst också. Och då har hon ändå aldrig sett sin mamma göra det.

Mamma igen var superglad över alla fin fina kläder barnen fick. Förstås gläder jag mig över alla kläder de får men speciellt glad blev jag när min kära syster hade lyssnat på mina önskemål och barnen fick lite "sällsyntare" (gemfört med t.ex. Lindex, H&M) plagg, som t.ex. Maxomorra, Småfolk, Be timeless osv. Själv hade jag också skaffat några plagg under hösten som de nu fick som julklappar.
Jag själv fick allt det jag önskade mig dvs. en stekpanna, eltandborste och mjukisbyxor och ännu mycket mer. T.ex. en ny säng. Vi har en Malm säng med huvudgavel/sänghylla (gud sådant namn på svenska!) bakom sängen från Ikea som vi skaffade till förra hemmet. Den för alldeles för mycket utrymme i vårt nuvarande sovrum och det är jättetrångt mellan sängen och klädskåpet. Dessutom är Malm sängen mycket låg vilket var speciellt irriterande när jag var gravid. Så min man hade köpt en Brimnes sängstomme med fyra utdragbara förvaringslådor, som jag gått och funderat på. Vi har ganska lite förvaringsutrymme så fyra extra förvaringslådor under sängen är väldigt välkomna. Och dessutom är sängen härligt hög. Sängen står ännu i bitar i våra grannars garage och nu måste jag få den gamla såld kvickt. Nu spårade jag lite ut, det var ju tal om julklappar... Snälla mamma hade igen kommit ihåg mig med presentkort till massage och ansiktsbehandling. För att nämna några julklappar vi fick, som sagt hade min syster gått bananas och spenderat säkert minst en lön till bara julklappar.

Så man kan konstatera att vi har varit mycket snälla i år. Och fastän julklappsmängden var så enorm, så fick vi inget onödigt (vilket jag hatar, när onödiga saker blir och snurra i knutarna och för så mycket utrymme). En del leksaker som barnen fick kanske inte var så nödvändiga, men de var så få som tur. Nu undrar jag bara vad i all sin dar man kan skaffa som födelsedagsgåva åt flickan om en månad... Kanske dom där skidorna som vi tänkte på till julen, ifall det nu skulle komma nån snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!