onsdag 6 mars 2013

Greyus greyus greyus!!

Jei, jei jei, riktigt snart börjar det: Grey's Anatomy nämligen. Guud, så jag har väntat! Och så började jag med den mycket omtalade Jillian Michaels 30 day shred idag och blev just färdig med Level 1 som jag gjorde för första gången. Jag är nog i så dåligt skick, helt hemskt. Och så min bulladegsmage som hoppar upp och ner, usch fy! Men jag tycker att det kändes som om work outen tog lite slut på hälft. Jag kom just i gång och så var det redan cooldown. Det absolut värsta var axlarna, jag har alltid haft svårt med dem. Fast jag varit hur tränad och haft hur bra axelmuskler som helst så har det alltid varit helt sjukt tungt att göra axelmuskelrörelser. Men annars var det helt ok. Det som svårade lite var att jag inte fattade ta ner tyngderna från övre våningen (bredvid barnrummet i en proppfull vrå, dit man inte kommer fram utan mycket ljud) så jag fick använda min 8 kg:s girya som tyngd och en del rörelser blev ganska intressanta så.

Nu väntar jag med spänning vad min kropp tycker om träningspasset. Annars är jag inte orolig, vanlig träningsvärk är bara bra men det där problemet jag haft med min höft och blygdbensfogen är jag lite orolig över. Ännu för några veckor sedan fick jag ont bara av att bära en lite tyngre väska och av att gå i lite raskare takt. Tänkte gå och kolla upp läget på min arbetsplats bara vi får besked om vem som fortsätter som vår arbetsfysioterapeut eftersom den tidigare just bytt arbetsplats. Jag hoppas, hoppas, verkligen hoppas att det nu skulle bli bättre att jag kunde ta tag i tränandet. Jag saknar Body Pump och Body Combat, oj vad jag på riktigt saknar dem! Och så får jag verkligen illa att vara när jag ser mig själv i spegeln, t.ex. i simdräkt på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!