lördag 2 mars 2013

Solskensdagar

Vilka härliga solskensdagar vi har fått njuta av den senaste veckan. Tidigare i veckan var vi i pulkabacken och idag gick vi igen dit med Flickan, en kompis och hundarna (våra och hennes). Backen var ganska isig men bra gick det att åka. Jag hade för övrigt planerat att ta fram skidorna, fixa dem i skick och gå på första skidturen på åradar men så kom jag på att var det inte något med tyngden och skidorna. Jag har några gamla skidor från lågstadiet/högstadiet i reativt bra skick, som nog är passliga längdmässigt och även skidskorna går på. Men när jag ställde mig på skidorna kunde man just inte röra ett papper under skidorna alls, jag är visst lite för tung. Nog är jag ju säkert en +20 kg i alla fall från de tiderna som skidorna är skaffade...





































































































I soliga backen, tyvärr ser man inte höjdskillnaderna på bilder men backen är väldigt stor och brant där högre upp.

2 kommentarer:

  1. Ååh bekanta paikkor! Den backen var nästan på vår bakgård tidigare. Nå kanske några hundra meter ifrån. Men ändå :)

    SvaraRadera
  2. du har en blogg-nominerig :P

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!