lördag 28 juli 2012

Mosterbesök

På torsdag kom två av mina mostrar på besök, de kom med båt från Stockholm och jag tog ungarna med mig och åkte emot dem. Den ena mostern bor i Sverige och den andra i Spanien, så det är inte så ofta vi träffas. Vi spenderade en underbar dag på stan i härligt sommarväder (och jag gick runt i jeans eftersom vädret inte såg så lovande ut då vi åkte till centrum, men hur fel jag hade och så jag led!). För en gångs skull när jag riktigt spenderade tid där, strosade runt på torg, tittade på båtar, satt på cafér mm. och skulle ha haft mer än mycket att fota tar kamerans batteri slut. Jag kommer aldrig att kolla batteriets läge och märker det först då texten Change battery pack blinkar i rutan och sedan blir svart. Den enda bilden jag hann knäppa den dagen var denna, i bussen på väg in till stan då Lillgubben och en annan baby i en annan vagn bredvid höll varandra i händerna:
























I vilket fall som helst var det en fin dag. Idag har vi spenderat lite mera tid med mostrarna (Flickan är alldeles smitten i dem) och imorgon fortsätter mosterhänget med grillfest hos oss. Åh, ljuva sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!