tisdag 24 juli 2012

Picknick-veckoslutet

Denna sommar har vi inte riktigt hunnit picknicka, men förra veckoslutet tog vi tag i saken. På fredag gick jag på tjejpicknick ända in till centrum med mina närmaste vänner. Lillgubben var med och representerade det manliga könet. Mannen min ville vara min riddare (machosallad!) och kom och hämtade oss hem med bil, vilken lyx. På söndag tog vi en brunchpicknick in our hoods med grannarna och hade med oss en supergod sallad, brie och batong och drycker av flera olika sorter, alkoholfritt och alkoholhaltigt, något åt alla.





































I butiken när jag letade efter något att njuta på picknicken var det ingen som helst dricka som tilltalade mig, men sedan fick jag syn på den där chockrosa burken och den måste jag ju ta. Helt fel hade jag inte och Sparkly Fraise blev genast min nya favoritdryck alkoholväg (så lite som jag på senaste tiden druckit någon alkohol över huvudtaget). Även Lillgubben var väldigt intresserad över min burk, sin egen mat kunde han inte ha brytt sig mindre om.








































Sommarsalladen som bestod av det vi hade hemma (och så hade jag inte lust med någon vanlig tomat-gurka-sallad mix eller fetasallad), d.v.s. sallad, paprika, rödlök, jordgubbar och stekt halloumi med en urgod dressing av honung, vit balsamico, olivolja, vitlök och en nypa peppar. NAM!
Pojken med tusen och en miner.
Färgglatt var det också, i alla fall på ungarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!