onsdag 23 maj 2012

Det närmar

Nu börjar resan vara nära, på lördag åker vi och före det borde vi packa och fundera vad vi egentligen behöver med oss. Nu är vi ju bara en vecka så så himla mycket borde vi väl inte behöva med. Det som känns svårast är kläderna. Senast jag rest var till Thailand och där var det ju aldrig kallt eller kyligt fastän det skulle ha regnat, inte ens mitt i natten. Men Grekland är visst lite olika. Och så tycks det väl vara lite blåsigt på Kreta. Så, hur mycket borde man reservera varmare/långärmade kläder för sig själv och barnen?

Igår skaffade vi en UV simdräkt åt Lillgubben samt en solhatt, Fickan fick sandaler som borde vara bra att gå i. Idag borde jag skaffa det sista som behövs. En reseguide skulle vara trevlig att ha med sig eftersom jag inte vet typ något om Kreta eller Grekland (språk, sevärdheter mm.). Vi reser ju nog med en väldigt liten budjet så mycket håll igång blir det inte. Dessutom var meningen att bara få koppla av och slöa (hur mycket det nu sen lyckas med våra två ungar) men någon natursevärdhet eller liknande skulle vara rolig att gå och se.

1 kommentar:

  1. Det lönar sig nog att ha just långärmat med. Jag hade på huppare och farkkun en kväll men jackorna vi hade med var onödiga, fast det regnade lite. Men vi var ju heller aldrig ute till senare än typ åtta.
    Vart var det ni skulle åka?

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!