onsdag 9 maj 2012

På tumis

Igår kväll spenderade vi lite tumistid med dottern. Vi åkte på Arne Alligator konsert och oj oj så den var omtyckt. Måste definitivt börja gå på fler barnkonserter. Deras musik är dessutom sådan barnmusik jag också lyssnar gärna på, mycket melodi, internationella sounder och roliga lyriker. Kan inte tåla när barnmusik ska göras så simpelt, som om barn inte skulle fatta sig på melodi och sånt. Och så hatar jag Ti ti nalle tanten (+ musiken) och Pikku Kakkonens måndags tant, de är så irriterande!! Varför måste det överspelas bara för att programmet är riktat för barn? Inte är de dumma, barnen.

Först spelade de två andra utan Alligatorn men sen kom Arne.






























































Vifta på händerna, hoppa och skutta och dansa rockens roll och rumpa humppa.







































En nöjd liten flicka med Arne Alligator stämpel.



3 kommentarer:

  1. Oj så roligt! Tycker du att M var passlig ålder eller blev det alls skrämmande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det var just passande för M. Jag funderade lite att är det månne för skrämmande men hon tyckte bara massor om det. Under konserten och nu effteråt talar hon bara om Arne, så inga traumor fick hon :) Efter konserten fick man skaka hand eller krama Arne, men det vågade hon inte. Efter mitt exempel vågade hon snabbt ta i hans hand två gånger, men inte heller det orsakade desto större problem, hon började inte gråta t.ex.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!