onsdag 9 maj 2012

På terassen

Nu har jag fått njuta i två dagar av den lyxen, att jag kunnat slumra till på terassen en stund, alldeles för mig själv i fred, när ungarnas dagssömner gått ihop ungefär en halv timme. Jag ids inte försöka sova ordentligt eftersom jag blir på bara sämre humör ifall sömnen blir för kort så en vilostund på en filt på terassen är just perfekt. Och så får man lite energi av solen också. Idag klarade jag mig i bara en topp (och byxor förstås).


Jag vågade till och med vika upp toppen för en stund. En gång en sucker för solbränna, alltid en sucker för solbränna. Och så borde jag ju få lite färg innan vi åker till Grekland, eller hur? Jag fick två kompisar och sola med mig varav den andra kröp så nära som hon bara kom. Och nej, jag har inte kommit i form efter förlossningen. Borde verkligen ta mig i kragen nu och börja göra något. Jag hatar min platta rumpa som tappat precis alla muskler. Och pömppismagen kunde ju nog också göras något åt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!