söndag 15 april 2012

Baby Shower / Slut

Nu är jag alldeles matt och slut. Jag ordnade en Baby Shower för min vän som har beräknat i början av maj. Vi har inte gemensamma bekanta men en del av hennes kompisar har jag träffat tidigare på fester osv. Det var roligt att ordna och dagen var lyckad. Den blivande mamman anade inget och när hon kom hem med sin sambo från en helt vanlig promenad var vi alla hemma hos dem och väntade. Stackarn blev så överraskad och förvånad att hon inte till först fattade vad som pågick, började gråta och frågade vad vi alla gjorde där. Det gick om fort och hon log ändå hela tiden så det var en positiv överraskning.



































Vi började med Me&I uppvisning och kläderna var en hit. Efter det skålade vi med Pommac och gick till bords. Super god mat, som alla hjälpt till med. Jag fick äntligen göra en gravidmage-kaka som jag tänkt på länge men aldrig haft tillfälle. Kakan blev jättegod och ganska fin. Klänningens nedre del är jag lite besviken på eftersom den blev lite töjd och riven när det blev bråttom. Borde ha bett om hjälp av mannen att lyfta på sockermassan, eftersom den var så stor. Efter maten gjorde vi en gipsform av kompisens mage och den blev superfin. Det harmar mig att vi aldrig gjorde en av någondera av mina magar, jag tänkte alltid på saken men vet inte egentligen varför det inte blev av.





































































Förutom detta var programmet fritt och det blev passligt med ordnat program. Den blivande mamman skulle kanske inte ens ha tyckt om så mycket hömppä program eller mycket hössel. Vi skulle ordna en tävling om babyns ankomst, kön och storlek men det glömde vi bort. Min gissning är lördagen 5.5, pojke, 49 cm och 3015g. Hon fick fina och nyttiga gåvor som hon hade velat gå och köpa hela veckan men hennes sambo på något mirakulöst sätt fått henne att avstå ifrån. Ett stort tack går nog åt honom för att han kunnat distrahera henne hela veckan och kunnat hålla festen som en överraskning och ännu t.o.m fått ut henne ur huset just på rätt tidpunkt. En lyckad dag med trevliga människor, dock lite tung med båda barnen med mig och då Flickan inte sov någon dagssömn och blev alldeles hyper av att en 4 årig pojke vildade till henne riktigt ordentligt.

Jag hann inte ta bild på alla gåvor när de var fint utplacerade, men hon fick bl.a. en potta, ett badkar, en handduk, en haklapp, tuttar, en Ainu mjukispupu, några böcker, skydd till mammalådan - både till insidan och utsidan, några babyplagg och en blöjbaby av engångsblöjor (blöjor stoppade i babykläder), choko och annat gott att äta, bindor och olika salvor mm. mindre trevligt man kanske inte kommer att tänka på att man behöver efter förlossningen. Största delen av sakerna var i precis rätt färg - grön, som den blivande mamman tycker om. Hennes sambo konstaterade att hennes kompisar iaf känner henne och vet hennes favoritfärg när han kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!