tisdag 10 april 2012

Påsk

Här kommer mina påskbilder lite sena. Vårt påskgräs blev lite ynkligt. Jag vet inte hur många år gamla frön jag har i skåpet och var lite orolig att de inte skulle gro över huvudtaget, men lite gräs fick vi ändå. I år fick videkissorna med gula fjädrar gå för påskblommorna, min mamma hämtade dessutom en mini orkidé som passade bra med våra påskfärger, gul och lila.







































Långfredagen var vi bara hemma och var sjuka. På lördag lyxade vi lite upp och försökte trotsa flunsan med god mat. Vi åt färsk sparris med hollandaisesås, lamm inrefilé med rödvinssås och hallon-citron cheesecake.

 Det blev sparrissallad eftersom vår lufttorkad skinka, som vi skulle äta med sparrisen och såsen hade blivit gammal :(



På söndag åkte vi till min mamma och fick njuta av färdigt bord och en fin påskmiddag med tre olika efterrätter. Vi blev där över natten och var utviade när vi kom hem på måndag. På måndag eftermiddag åkte vi ännu till svärmor på påskmiddag och Flickan var så glad av att få leka med sin kusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!