torsdag 5 april 2012

Typiskt

Förra natten sov ingen i det här huset särskilt bra. Flickan vaknade hela tiden och till slut kom hon och sova mellan oss, igen. En natt sov hon i sin egen säng här emellan. Någon gång på natten började jag själv märka att näsan var täppt och halsen, eller svalgen egentligen (det är så mina flunsor nuförtiden alltid börjar) var sjuk. Någon timme efteråt började Lillgubben gråta och gnälla i sin säng och även han rasslade och lät täppt. Lyfte honom bredvid mig i sängen och så sov vi där, i vår 160 cm breda säng, hela familjen förutom hundarna. Det bara skulle ha fattats.

Det här är just så typiskt. Nu när det skulle vara ledigt och jag hade stora planer att få något gjort i renoveringsväg (och fick tom positiv respons av mannen angående det) så ska jag bli sjuk. Så nu väntar jag då på att mannen också ska bli sjuk så ligger vi hela påsklovet och snyter och febrar. Äh, jag brukar sällan vara pessimistisk av mig och fattar inte människor som bara tänker på det negativa, så nu ska jag sluta gnälla! Snart åker vi till butiken och handlar god mat till påsken och kanske jag sticker in via Tarjoustalo och köper 24 st Kinderägg som de tycktes ha på rea (om det finns av dem ännu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!