lördag 28 april 2012

Utan blöja

Kolla på mig mamma, mina byxor är för små och Arne Alligator skjortan går int längre på. Välling i en flaska nej det vill jag inte ha och babymat ur burken smakar heller inte bra.
Här går jag utan blöja, titta på mig jag har blivit stor. Här går jag utan blöja, för jag är mycket större än ni tror. Här går jag utan blöja, och ingen får bestämma över mig. För ni ska inte glömma att när man är så stor som jag så klarar man nog sig.

Flickan har nu i några dagar velat själv gå utan blöja. Först hade vi tygblöjorna utan extra suget eller träningsbyxorna på henne men idag har hon gått med alldeles vanliga trosor. Och inte ett endaste misstag har hänt! Vilken stolt mamma jag har varit idag. Och att hon själv sagt att hon inte vill ha blöjan. Och så glad hon var i morse när hon fick välja vilka underbyxor hon ska ha på sig. Vi har dessutom inte suttit hemma bredvid pottan utan varit mycket ute, gått en lite längre väg på glass och grillat hos grannen. Tänk vad fint om hon nu blir torr. Jag som sagt att på sommaren ska vi få henne torr men vilken lyx om det skulle ske nu innan Greklandsresan. Tänk om man inte behövde fundera på hennes blöjor där, lyx! Till natten och under dagssömnen har hon ännu blöja, men vi hoppas att samma stil fortsätter i morgon.

Over and out från en stolt och glad mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!