söndag 30 september 2012

Kompiskonserten

Igår var vi alltså på BUU-klubbens Kompiskonsert med Flickan, hennes kusin och min syster. Arne Alligator och Djungeltrumman uppträdde där och om man frågar mig så tycker jag att Arne kunde ha uppträtt lite mera. Jag tror Flickan var av samma åsikt eftersom hon ofta (alltid då Arne inte uppträdde) kommenterade och frågade när Arne igen ska sjunga och att hon ville sjunga och dansa till någon Arne-låt. Men det var ju Kompiskonsert med temat Hur man blir en superkompis (förebygger mobbning i daghem och dagvård).

Det var också intressant att se musikhuset. Det var en positiv upplevelse, jag tyckte scenen och läktaren var bra då man såg scenen från varje håll och den nästan vita golvytan på scenen var superbra då den riktigt lyste fram alla uppträdare.

Här är några bilder från konserten, fast man nog inte fick fotografera på konserten. Jag är kriminell, men det är många andra också.







































Flickan satt inte en enda gång efter att konserten började, hon höll igång, dansade, hoppade och viftade med händerna.

Das Publikum


Uppträdarna



































"Mamma, konserten får inte sluta ännu!"

4 kommentarer:

  1. Vi såg er och skrattade åt söta M som dansade och hoppade :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det var fullt håll igång :) Och som erfaren Arne-publik visste vi att man ska ropa "Mera, mera!" så de ska spela ännu en låt ;) Det visste inte våra "grannar" utan steg upp och började gå ut tills de märkte att musiken började på nytt.

    Jag tror att vi såg er också, ni borde kanske synas på bilden med publiken, om man vet var man ska leta :)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni trivdes!
    Konserten kan ses om och om igen på Yle Arenan, kanske syns ni på bild bland alla 1200 som kom till Musikhuset? Hälsar Patricia /Yle BUU
    http://arenan.yle.fi/tv/1662221

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ni trivdes!
    Konserten kan ses om och om igen på Yle Arenan, kanske syns ni på bild bland alla 1200 som kom till Musikhuset? Hälsar Patricia /Yle BUU
    http://arenan.yle.fi/tv/1662221

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!