fredag 7 september 2012

Slut med sommaren

Ja, nu kan man väl säga att sommaren är slut på riktigt och jag kan ta bort Sommartakt-logon från sidospalten. Det är september och mannens och därmed också mitt sommarlov är över. Det känns som om den här sommaren flög iväg alldeles obemärkt, innan jag visste av det var den slut. Jag känner mig lite sorgsen över saken eftersom det troligen var den sista sommaren jag kunde spendera med barnen helt och hållet. För första gången i mitt liv känner jag mig lite deprimerad inför hösten, har aldrig lidit av s.k kaamosmasennus men nu känner jag mig down redan innan den riktiga kaamos-perioden ens har börjat.

Vi tar några bilder från semestern att pigga upp humöret i stället!


Min mammas barndomshem i norra Finland vid Kemi älv. Älskar stället! Bara det var lite närmare så vi skulle kunna spendera mer tid där, nuförtiden blir det en gång i året.




































Ungarna gungar i min mammas och hennes syskons gungstol som min morfar har själv gjort någon gång i tiderna.




Hos barnens farfar fanns det mycket trädgårdsarbete att göra, vi fick bl.a. plocka med oss svarta och röda vinbär, av vilka de röda jag är speciellt glad över. Och nej, Lillgubben har inte kissat ner sig utan vattnat blommor med vattenkanna förstås.








































Det var varmt och soligt, duschar med trädgårdsslangen, njuta av solen på filten, simturer med hunden, middagsvila med andra hunden och allmänt häng och avslappnande.

Och så kom vi hem igen. Vi tar de bilderna någon annan gång då jag behöver piggas upp eller annars bara.  

Nonatt, som Flickan skulle säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!