lördag 29 september 2012

Text på väggen?

De där tavlorna med någon sorts text på har varit ganska populära inom bloggvärlden ett tag redan. Det har inte alltid varit samma företag, utan jag har sett i alla fall några olika. Jag tycker de där svartvita är ganska fina, eller svartvitt med en liten klick färg, t.ex. pink, skulle också kunna vara fint, och jag har funderat länge på hurdan text jag skulle vilja ha till hemmet. Förstås kunde man ta flera olika tavlor och en text kan passa ett rum och en annan ett annat rum. Nu har jag bongat en tävling, där man kan vinna en tavla från Walldesign, på två olika bloggar och tänkte tipsa här om dem. På bloggen Mansikkapaikasta vasemmalle, som finns även där i min sidospalt kan man delta i tävlingen här och en ny bekantskap för mig, Kaksitassua -lapsiperheen elämää, lottar ut en tavla här.

Jag har inte riktigt blivit så tänd på de där "Keep calm and..." tavlorna, kanske för jag inte sett någon som skulle passa oss så bra. Måste tipsa om S, som skriver All you need is White-bloggen, som designade en egen "Keep calm..." tavla tillsammans med Walldesign-flickorna. Tycker den passar hennes hem utmärkt! De där "Every cloud has a silver lining"-tavlorna är inte heller riktigt min grej, tycker de är så slutanvända överallt. Den tavlan och texten jag kanske nu skulle välja hem är denna, What a beautiful mess-tavla:



































Tycker den skulle passa så bra hemma hos oss, eftersom det är lite huller om buller överallt p.g.a halvfärdiga renoveringar och det finns leksaker överallt, kläder överallt och annars också saker på fel ställen, men det är ändå alltid mitt vackra hem, där jag känner mig trygg och lycklig, och fastän det är råddigt så är det ändå mitt vackra rådd. Eller så kan man ju också tänka att det beskriver detta rådd som råder hos oss med Lillgubbens sovande, Flickans trots, trötthet osv.

*Bilden lånad från Walldesign.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!