onsdag 20 februari 2013

Hemma igen

Igår var Lillgubben lite snuvig och mot natten började han hosta lite. Halv ett-tiden hade han vaknat redan flera gånger och var riktigt ynklig och gråtfärdig så jag tog honom i vår säng bredvid mig. På natten började han kännas het och på morgonen mätte jag hans feber, som då var 37,8. På dagen har den stigit till 38,5 så det blir i alla fall en hemmadag till för oss. Flickan ville gå till dagis och så tänkte jag att Lillgubben får vila bättre om storesystern inte är här och härjar och retar hela tiden. När vi var och hämta Flickan berättade ena dagistanten att hon hade skickat hem två barn som börjat spy kraftigt, så hon misstänkte lite att de eventuellt har noro-viruset där. Nice! Just nice!

Ääh, jag orkar inte ens kommentera det här mera. En mamma sa att första halva året då barnen börjar dagis kan vara jättetungt med alla världens sjukdomar men sen borde barnen ha fått motståndskraft. På riktigt?! Ett halvt år?! Då har vi ännu dryga 4 månader kvar. Shit! Kan det inte bli vår och varmare och snön smälta bort? Nu saknar jag verkligen varmare tider, om det ens skulle lätta med de här jävla flunsorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!