lördag 23 februari 2013

Hemmahäng

Igår fick vi pappan i huset hem och har bara chillat med familjen. Magsjukan tycks vi ha tacklat men Lillgubbens feber steg igen igår fastän han på torsdag var redan feberfri och idag har även Flickan haft feber. Båda ungarna hostar igen. Det har bara blivit hemmahäng trots mina stora och fina planer att ta mig ut till butiker och lufta mig. Hade även tänkt att jag kunde ha behandlat den där träskivan, som skall komma upp som hylla i köket, med Osmo men det har varit fullt upp med sjuka, icke-sovande ungar.

Den mindre sov dagssömn bra men natten var säkert den sämsta någonsin. Han var vaken från kl. 03 och slumrade till bara några gånger, annars skrek han och grät han helt hysteriskt. Har aldrig hört eller sett honom sådan. Började redan fundera om man borde gå och visa upp honom. Det verkar som om han skulle ha ont i halsen, varje gång han hostar rynkar han till ansiktet och gråter en skvätt. Den äldre sov kanske 20 minuter dagssömn innan hon kom ner mycket ynklig, trött och sjuk men ville inte ligga kvar i sängen och sova. Hon orkade inte gå till matbordet, hennes ben var för trötta och sladdriga sa hon. Ingendera av barnen har riktigt ätit något och vi har bjudit dem mycket sådant de inte normalt får för att få vätska och näring i dem.

Är det förresten någon som har erfarenheter eller åsikter om homeopatiska mediciner eller homeopati överlag? En bekant rekommenderade mig på Facebook att gå och träffa en homeopat (själv hade hon fört sin dotter till en läkare-homeopatSofianova efter att dottern hamnat i en sjukdomsspiral efter en antibiotikakur då hon var under 1 år) eftersom hon upplevde det som väldigt positivt och nyttigt. En annan bekant instämde.

3 kommentarer:

  1. Homeopati är ren bluff och fungerar efter principen att om man behandlar många så kommer alltid några att uppleva det som att de blir bättre. På detta sätt kan man sälja sockerpiller som inte innehåller någon verksam substans. De flesta vet om detta men c:a ½% av Svenkarna går på denna bluff.

    SvaraRadera
  2. Jag skrev en kommentar men den försvan. Det får mig att misstänka att du är en skojare som vill lura på folk humbug och därför vill censurera sanningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, dina båda kommentarer hade tyvärr åkt i spammen direkt, vet inte beror det på att du kommenterar som Anonym (måste kolla om det är någon inställning jag kan ändra på) eftersom andras kommentarer (kommenterat med namn) inte åkt dit. Jag ville absolut inte censurera något. Jag frågade ju om åsikter och erfarenheter och tackar för det här.

      Radera

Tack för att du kommenterar!