tisdag 19 februari 2013

Långa dagar

Det har varit långa dagar här på senaste tiden. På veckoslutet var mannen på vift (för övrigt var jag också det på lördag men kom hem till natten), då han for i väg på lördag förmiddag och kom hem på söndagkväll och tidigt på måndagmorgon före vi andra ens hade vaknat åkte han på arbetsresa och så skall vi vara på tremis hela långa veckan med barnen, ifall inte ett under sker.

De här två dagarna skulle ha gått riktigt bra ifall vi inte skule ha haft så mycket program. Vi brukar ju ha simning på måndagar och eftersom mannen undantagsvis lämnade bilen åt mig så var det meningen att efter jag slutat jobba hämta barnen till min arbetspats och äta och åka direkt och simma. Planen var bra, men så var det en annan bil som hade fastnat i en brant backe mitt på vägen tvärledes i en snödriva med bakhjulen samtidigt som framhjulen bara slirade på den hala vägen. Där stod vi och väntade i 20 minuter och var försenade från simningen. Det kunde inte ens diskuteras om att inte åka och simma, för det blev sådant skrik av det. Efter simningen tog det en ganska lång stund att få sig själv och båda ungarna tvättade, påklädda och inpackade i bilen. Hemma var vi halv åtta och då fick jag börja göra barnen i ordning för läggdags. Idag hade jag tid hos munhygienisten på andra sidan stan så resorna tog en evighet. Vi hade barnens fammo och sköta barnen under tiden och jag var borta i dryga 3 timmar och när jag kom hem fick jag börja med kvällsrutinerna igen.

Mat har jag inte hunnit laga på 2 dagar och till butiken har vi inte heller hunnit sedan fredag (på söndag köpte jag bröd och mamma hämtade lite mat till oss då hon var på besök). Hemmet är huller om buller och smutskädshögen bara växer och bordet blir inte alltid torkat när jag måste rusa efter något barn mitt i städningen eller liknande. Som tur har vi haft hemma allt så vi klarat oss. Men nog är det ganska tungt att vara ensam med barnen. Allt tar enormt mycket längre tid, och nu har jag inte all tid på mig utan måste vara på jobb en viss tid osv. Hoppas resten av veckan är lite chilligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!