torsdag 19 januari 2012

Att resa eller inte resa?


Vardagen har kännts alldeles megasupertung nu på senaste tiden. Lillgubben somnar inte ordentligt förrän mitt i natten, flickan vaknar normal tid ca. 8.00-8.30, sover inte dagssömn alla dagar vilket betyder att jag inte heller får vila ut och dessutom har det där jäkla trotset kommit tillbaks med dunder och brak. Varenda dag får man grälas med henne om något och ofta måste man hålla om henne i ca. 5-10 min så hon ska lugna ner sig. Och då får man verkligen hålla i henne; armar, ben och huvud som hon försöker slå och sparka med. Hon skriker och tjutar så grannarna säkert tror att jag håller på att slakta henne eller nåt dyligt. Sen när hon lugnar ner sig snyftar hon några gånger och blir kvar i famnen och allt är som om inget skulle ha hänt.

Men ja, eftersom det kännts så tungt har vi börjat drömma om att resa någonstans där allt skulle vara klart och färdigt, man skulle inte behöva oroa sig om eller sköta städning, matlagning osv. Vi har kollat resor och nu finns det ju mycket erbjudanden när resemässan håller igång under veckoslutet. Grekland står högst på listan. Jag har själv aldrig varit i Grekland och mannen har varit nån gång som barn. Vi älskar båda medelhavsmat och bilderna från de grekiska öarna är ju spektakulära. Nu har vi hittat några riktigt bra erbjudanden och vi borde bestämma oss ifall vi ska resa eller inte. Vi har ju inte speciellt sparat pengar till detta ändamål så en bättre ekonomisk situation skulle det kunna vara när man bokar resa/reser. Vi skulle resa i slutet av maj/början av juni så vi hinner ju nog spara lite pengar tills det, men men... Resa eller icke resa?

Bilderna lånade här och här.

EDIT: Ja, alltså problemet är bara pengarna för tillfället. Ifall vi skulle veta att det inte tär på vår ekonomi i framtiden skulle vi ju absolut åka iväg. Men eftersom vi inte vill sätta ungarna, eller den mindre i detta fall, på dagis ännu i juli/augusti så kommer mina inkomster att minska radikalt då (ifall jag inte fortsätter jobba deltid genast) och det är där som vi är rädda att resandet skulle orsaka problem i efterskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!