torsdag 5 januari 2012

Julen undan i rekordfart

Vi har säkert aldrig städat julen undan så här fort som i år. Något år har vi t.om. haft julgranen ända till tjugondag knut. Men då har vi då förstås inte haft barn som springer runt granen och sprider barren över alt. Och tidigare år har granen inte barrat så här mycket, vill jag mig minnas. Så, på tisdag plockade vi undan alla julpynt och slängde ut granen. Det ända som fick tilläggstid var den röda löparen i filttyg på matbordet. Tycker den ser riktigt fin ut och eftersom det här var första året i eget hem som vi hade något annat i rött än julgransbollar, så kan jag njuta av det ännu en tid. Och som förklaring till varför vi inte haft rött i inredningen eller julpyntet är att vi tidigare haft så mörkt bord (svartbrun) att det inte riktigt passat med rött där tycker jag. Det hade blivit lite unket på nåt vis. Men nu med det nya fina, vita bordet passar även rött.

Vardagsrummet blev på något sätt så stort att se ut, nu när granen åkte så det bara ökade min inredningsiver som igen vaknat till. Jag vill fixa allt nu, NU! Tålamod i såna här fall är inget jag kan skryta över att jag skulle ha... Vilket kanske inte passar så bra ihop med att vår renovering framskrider så långsamt. Men som tur kommer dom här renoverings- och inredningsattackerna periodiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!