måndag 30 januari 2012

En tand dummare

Det blev ingen operation idag, eftersom de nedre visdomständerna har så krokiga rötter och käknerven går mitt genom rötterna så förlamningsrisken är så stor. Det var just det som jag var livrädd för, eftersom jag för flera år sen var hos en tandkirurg som sa att han inte vill operera tänderna just pga. förlamningsrisken och han tyckte att det måste vara en käkkirurg?? (leukakirurgi) som opererar. Nu var jag då hos en vanlig tandläkare, men som tur hade hon skrivit remiss till en specialkirurg. Nu blev jag bara en tand dummare när hon drog övre visdomstanden från höger, den vänstra är redan borttagen. Och nu får jag spänna och vara nervös för när nästa tandprocedur är. Tycker inte om att gå hos tandläkaren, fast vem skulle tycka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!