lördag 26 januari 2013

Kära dotter

Den lilla, tjuriga och envisa Flickan fyller 3 år idag. Min käraste lilla tös som vuxit så massor på en kort tid. Plötsligt är hon så stor och så självständig, mamma behövs till allt mindre och mindre hjälp under dagen. Men som tur vill hon ännu ganska ofta krypa upp i famnen och kurra ihop sig där, kramas och pussas lite. Och så är hon den där lilla babyn igen. Och så kommer hon och paijar och frågar vill jag ha mycket eller litet, vilket betyder hastigheten på paijningarna.

Min man och jag förundrade oss i morse över faktumet att vi varit föräldrar i 3 år redan. Det känns som en helt galet absurd tanke på något sätt. Men ändå så rätt. Mina fina små barn och speciellt min underbara, fina dotter som går på glödande eld och väntar på gästerna och kalaset. Och kakan (inte för att få äta den, utan att få se den).

1 kommentar:

  1. Massor grattis åt flickan:) vi hade en helt slö söndag när min man kommer att vara borta hela nästa vecka så tänkte vi att detta var nog det bästa valet:) hoppas ni hade ett lyckat kalas:)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!