måndag 14 januari 2013

Snark!

Jag är så trött, så trött. Mina ögon menade inte hållas upp när jag läste godnattsaga åt Flickan och eftersom jag redan tagit bären ur frysen och tinas, så måste jag äta mitt kvällsmål (inga godsaker mera, bara turkisk yoghurt med bär och pikulite, eller litiliti som Flickan säger, socker) och tänkte då samtidigt uppdatera.

Dagen gick bra, på jobbet kom det mycket information på en gång och jag hann bara vara med med en kund, men imorgon borde det vara redan flera och så får jag gå med i bassängen. Lillgubbens dagisdag hade också gått ganska bra och han hade varit omkring 30 min utan pappa i gruppen. Det enda som vi nu igen funderar över är Flickans dagisgrupp, på morgonen hade de igen varit skilt ifrån det andra dagiset i ett nytt rum. Och de som klagat på att hon inte hålls i rummen, klart hon inte gör det när de byter rum varje vecka! Och grupp verkar det som. Men när vi talade med en av de "trevliga" tanterna på eftermiddagen då vi var efter Flickan, berättade hon att de bara varit skilt under samlingen, och att de annars nog är tillsammans. Tanten hade också tagit Flickan med sig ut efter mellanmålet med det andra dagiset. Vi har väl poängterat utevistelsen ganska mycket tror jag... Jag vet inte varför Fenix-barnen inte gick ut efter mellanmålet, men när vi var efter Flickan såg jag nog några från hennes grupp så i något skede har de gått ut i varje fall.

När vi kom hem var det fullt upp. Vi måste byta och tvätta lakan och bada madrasserna och sängkläderna och gosedjuren i bastun efter maskbehandlingen och dammsuga och torka hela övre våningen. Så var det matlagning, middag, butiksbesök, bastubad och kvällsmål som gällde och så var det läggdags redan. Sjukt hur snabbt en dag kan gå. Bättre än det här orkar jag inte leverera idag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!