tisdag 1 januari 2013

Nyårsfirandet

Nyårsfirandet började vi hos min svärmor (eller ja, egentligen började vi ju dagen hos min mamma där vi hade varit över natten) där vi njöt en supergod middag och ungarna fick leka med kusinerna (de har bara en kusin men jag kallar andra barnet också kusin).

Jag hade gjort morotscupcakes till efterrätt med Dannis recept (fast med pikulite ändringar).





































































































Barnen fick äta pepparkakshuset och gissa vem som var och nappade största bitarna åt sig (han kommer så mycket lättare undan än Flickan, hon fick typ sina första sötsaker som kex eller liknande vid två-årsdagen)... Samma lilla dude har värsta badboy charmör blicken på den sista bilden.
 
Vi gick ut och kollade på lite raketer och barnen fick bränna sprakastickor.

 De äldre barnen drog varandra på rattkälkor.


Den minsta led av en tillfällig trötthetsattack men den gick snabbt över.

Sprakastickorna var pop.

Desto finare bilder lyckades jag inte ta på fyrverkerierna. Fast den tiden på kvällen var det inte heller så hemskt stora raketer som sköts, så vi skyller på det i stället.

Annars var kvällen lyckad men Lillgubben fick sår på vänstra handen, vi vet inte med säkerhet var men gissar på en söndrig lavoarkant med vassa kanter, när han föll omkull på wc:n. Det blev flera sår på fingrarna och det blödde länge, ett av såren var ganska djupt och en redig bit skinn lossnade. Sjukskötare-svärmor hjälpte att fixa bandage runt fingrarna och inget jourbesök behövdes, som tur. Den lilla var nog så tapper och duktig, han kom bara till mig och visade handen som var alldeles blodig, talade på som normalt men lade till några yhy yhy för att visa att något inte är som det ska. Sen när det började pysslas om handen blev han lite ynklig. Samma sak var det då vi hade varit ute, när handsken var på var det inget problem men när handsken togs av och Lillgubben fick se bandaget blev det lite tårar.

Det blev en lite längre kväll där när Flickan var så ledsen, så ledsen över att måsta åka hem så vi stannade en stund längre. När vi kom hem lade vi barnen och de sov ganska bra trots pangandet, Flickan vaknade en gång lite efter elva. Så satt vi på tumis med mannen, och sa knappt fyra ord åt varann efter kl. 12, jag kollade på film och han surfa på nätet (och var sur på mig) innan vi la oss. Idag har vi ätit tortillamiddag och svurit över det urusla vädret och den livsfarligt hala gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!