torsdag 22 mars 2012

Dagen som floppade

Tills idag hade jag så mycket planer. Vi skulle stiga upp pigga och krya, äta frukost och begé oss ut. Vi skulle komma in och Lillgubben skulle fortsätta sin första dagssömn ute i vagnen. Flickan skulle leka och jag skulle sortera små och stora barnkläder, vilka sparas och vilka ges/säljes bort. Vi skulle äta lunch och åka in till centrum för att träffa en kompis som blivit mammaledig. Allt detta floppade.

Vi vaknade trötta och sura (Lillgubben vakade och vaknade jämt ända till ca. 3.30 förra natten och hann äta 2 gånger innan Flickan vaknade lite efter 8), frukosten gick riktigt bra men efter det gick allt åt skogen. Det resulterade med att jag har 3 enorma högar med osorterade kläder på vardagsrumsgolvet bland alla leksaker och ingen utfärd till centrum blev det heller. Nu är det äntligen tyst i övre våningen så jag tror att jag också ska vila en stund. Och försöka ha gott samvete trots alla ogjorda sysslor (fastän de ändå gnager mig). Det här var en väldigt bra kolumn jag just läste, det behövde jag verkligen nu: Väestöliitto

4 kommentarer:

  1. Vi har också haft en dålig dag :/ Fattade beslut att sluta amma på natten... men men. Blev bara trött och amma ändå två gånger. Blaaah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, I feel you! Men så lär det väl vara med små trotsåldersmänniskor :) Hur gammal är er mindre förresten? Vi lär ha barn i ganska samma ålder :)

      Radera
  2. Mina sötnosar är födda 12/09 och 08/11 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, nå då är de verkligen väldigt lika som mina ungar (sötnosar de också ;) ), de är födda 01/10 och 10/11 :)

      Radera

Tack för att du kommenterar!