onsdag 28 mars 2012

Vaka vaka, bara vaka

Alltså, vad fan är det med mina ungar och sovandet?! Det ska vakas med våld, härjas så att man inte hinner bli så trött att man somnar och strida emot sömnen ända till det sista. De har olika metoder men samma ändamål och jag börjar bli galen på det här. De får frisk luft dagligen, vi leker och läser tillsammans, gör pussel och annat lugnt som motvikt till härjandet men nej, hjälper inte. Och den här veckan känns ännu värre än tidigare, kanske de inte har anpassat sig till sommartiden ännu heller.

Annars också har Flickan blivit bara mer och mer hyper, innomhus leder leken oftast till huvudlöst springande, hoppande och skrikande. Utomhus leker hon lugnt och t.ex. om hon skulle få springa hur som helst vill hon ofta gå bredvid mig och hålla i handen. Hur ska man få det där härjandet att ske utomhus istället?

1 kommentar:

  1. Nu är jag ju verkligen ingen expert men när vi talade om Alvas humör och "raivare" på rådgivningen tidigare kom personalen med bra råd. De sade att det är viktigt att låta henne leka med t.ex. vatten, liksom plaska ordentligt så att hon får utlopp för sin energi på det sättet. Så vi brukar riktigt på flit säg "kolla vilken kul vattenpöl, ska du gå och hoppa i den?". Jag tycker det har hjälpt.

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!