lördag 3 mars 2012

Vårkläder (för barn)

Jag har redan en tid försökt hitta vårkläder åt Flickan. Det kan vara använt eller nytt, men helst skulle jag inte betala mig sjuk för kläderna. Då Flickan var under ett och inte ännu gick hade vi Flickans småkusins begagnad halare, Lassie Tec eller Reima Tec, med kuraklädstyg från midjan neråt. Den var ypperligt bra för en typ som för det mesta satt eller kröp på marken. Förra våren och ända tills vintern kom hade vi denna Ticket to Heaven dräkt, som jag köpte som begagnad:



Den består av en anorak och byxor med hängslar och jag tycker så mycket om jackan. Jag hade faktiskt en besatthet av jackan, jag måste få den men eftersom den var en äldre modell fanns den inte i rätt storlek någonstans. På Huuto lyckades jag sedan hitta detta set.

Flickans vinterhalare och båda ungarnas värmepåsar är också av samma märke och jag har varit väldigt nöjd med Tickets kvalitet. Mina krav för kläderna är att de skall hålla vatten i en viss mån och tåla slitage och vara lättskötta. Snygga kläder är inget minus heller och jag köper hellre en tvådelad dräkt än en halare, det visade sig vara väldigt praktiskt förra året.

Nu frågar jag, har ni några märken att rekommendera? Hur är det med f.d. Cupcakes, nutida Racoons, kläder? Så finns det ju en hel del andra, bl. a. Molo Kids, Mala, PoP och många andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!