tisdag 14 februari 2012

Den 12 augusti smäller det

Lite efter nio i morse blev jag 2 Madonna-biljetter fattigare. Eller rikare, helt hur man vill se på saken.

madonna


















Bild: http://dome.fi/musiikki/artikkelit/viikon-valio-kaistan-kavijoiden-madonna-kuvat

Madonna var min stora idol på 90-talet. Och fastän jag inte riktigt gillat hennes låtar riktigt på allvar sedan Ray of Light (-98)/ halva Music (-00), så är hon en av de största och bästa artister jag vet.

På lågstadiet var jag Madonna-fan och min kompis Annie Lennox-fan (och därmed Eurythmics-fan), i dag tycker vi båda om båda. Like a Prayer, Papa Don't Preach, Human Nature, Sweet Dreams, Here Comes the Rain Again, There Must Be an Angel. Vilka minnen dessa låtar innebär! Och då fattade vi typ inte ens hälften av orden och sjöng på det som vi trodde var orden. I senare ålder då konserter började vara aktuella minns jag att jag sa att inga andra artister har så stor skillnad, men ifall Madonna nånsin kommer till Finland måste jag absolut få gå på hennes konsert. Och där var jag med lilla Flickan i magen med min syster i augusti 2009. Och där kommer jag förmodligen att vara med min syster i augusti 2012 också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!