söndag 19 februari 2012

Problem solved!

Ha haa, nu kom jag på det. Nattduksborden nämligen. Har gått och funderat och funderat hurdana vi borde skaffa till den nya sängen eftersom den har de där förvaringslådorna. Ifall man ställer något bord eller en byrå bredvid sängen kan man inte öppna lådan i huvudändan på den sidan där bordet/byrån står. Och det vore ju dumt att inte använda lådorna, när sängen blev skaffad just p.g.a förvaringslådorna. Så nu, med lite hjälp av Dr.Google hittade jag svaret. Det får bli sådana här mycket simpla och enkla bord, och förvaringslådorna kommer också i bruk:


 
BoConcept har dem, som passar deras säng men jag tänkte göra borden själv. Hittade t.o.m instruktioner till dem (och en säng) här. Nu kvarstår problemet färgen. Sängen är vit, så det skulle vara ett säkert val. Sängen har dock ingen huvudgavel och den har jag också tänkt bygga själv. Då kunde man ju tänka sig göra huvudgaveln och borden i samma färg så de skulle matcha fastän de inte skulle vara vita. Det skulle vara roligt att få lite annat också än bara vitt till sovrummet, men å andra sidan tycker jag det skulle bli fint med ett ljust och luftigt sovrum.

Och som idé till huvudgavel hade jag något i den här stilen:

Bild lånad här.

Jag skulle eventuellt skriva en text på huvudgaveln. En mening som betyder mycket för oss, för mig i alla fall. Texten är ur en sång som sjöngs på vårt bröllop och som blev ett sorts inofficiellt tema till vårt brölop. Texten står även i min vigselring. Eller så kunde en huvudgavel med tygöverdrag också vara fint. Who knows!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!