onsdag 1 februari 2012

Ljus i mörkret



Igår fick vi äntligen hyllan och spegeln upp på tambursväggen, som jag skaffade redan för nästan en månad sedan. Det skulle ju ha varit trevligt om vi fått det gjort innan födelsedagsfesterna men men...

Min vision är att ställa Iittalas Kivi ljuslyktor i alla möjliga färger på hyllan, men nu äger jag bara ynkliga två: en röd som jag fått till julklapp på en före detta arbetsplats och en orange som vi fick som bröllopsgåva. Tidigare har jag inte riktigt haft någonstans att ha dem på, på matbordet har jag större ljus och lägre bord och hyllor är det genast en liten nyfiken som gör razzia. Dessutom brukar jag inte vilja ha så mycket färger blandat i inredningen eftersom jag helst byter färgen (en åt gången) då det känns. Med textiler brukar jag tillsätta lite färg i hemmet, oftast använder jag turkos, pink, limegrön eller violett.

Men där i tamburen kunde jag faktiskt tänka mig ha lite färgsprak kombinerat med det mörka golvet och vita väggar och vit matta, som jag hoppeligen nån gång får skaffat. Så nu borde jag bara hamstra Kivi ljuslyktor åt mig i alla regnbågens färger. Jag ska ta en bättre bild nu i dagsljus.

2 kommentarer:

  1. gå till iittalas outlet i arabia.
    Där fyndar jag ofta kivi tuikkun för en billig peng, inte bara 2 klass produkter utan helt fel fria också!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Måste ta mig en sväng dit nån dag :)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!