onsdag 15 februari 2012

Nu räcker det, tack!

Nu tycker jag att det skulle räcka med den här snön. Jo, ifall det inte skulle finnas från förut, men alltså det finns ju helt tillräckligt av det. Hade en mindre trevlig resa till HVC i dag då vägarna inte var plogade. Försökte skuffa dubbelvagnen på trottoaren i djup snö men gav upp och gick nästan hela vägen på bilvägen. Vid HVC var trottoaren plogad, men inte ända fram till HVC:s gård, utan där stod en 3 meter hög snöhög och till ingången ledde en smal stig där en människa rymdes och gå. Det blev bara att dra dubbelvagnen efter sig och ploga upp stigen för de som kom efter oss. Kan säga att vi hade snö på alla möjliga tänkbara ställen. Resan dit tog nästan en halv timme när den normalt tar 10-15 minuter.

När vi tagit oss hem igen i snön var det snöarbete som gällde även här hemma. Vi var närmare 3 timmar ute på gården med matpaus i mellan och flickan blev inne och sova dagssömn efter lunchen. Svättig var jag efter att hela framgården var skottad. Men nu om vädergudarna kunde lyssna på min önskan: ingen mer snö i vinter, tack!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår nog att man blir trött på snön (det var jag också förra april) men ändå blir jag lite glad när jag läser det här :) Vi ska nämligen resa till Sverige och till Finland med min franska pojkvän nästa vecka och det ska bli såååå exotiskt för honom! Jag hoppas verkligen att det finns åtminstone lite is på havet när vi tar båten från Stockholm...

    Lycka till, i tre, fyra månader ska det bli bättre (kanske även tidigare!) :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det blir verkligen exotiskt för din pojkvän! :) Är det första gången han kommer hit? Det finns nog snö, no worries! ;) Och mera lär det komma på torsdag (igen).

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!