onsdag 8 februari 2012

Det finns hopp

...om att våren kommer i år också, fastän jag menade frysa ansiktet av mig i dag. Skulle det inte bli varmare mot slutet av veckan? Vad jag baserar min tes (att våren kommer) på är detta:




































Alltså vadå? Det har varit närmare -30 grader kallt förra veckan och nu när det varit lite varmare i några dagar börjar denna stackars lilla syrenbuske göra knoppar.

Här inne hos oss har vi också lite tidig vår i form av tulpaner och dagen började flickan och jag med en vitaminbomb i form av en smoothie.



































Min smoothie innehöll turkisk yoghurt, banan, kiwi och blåbär. Flickans var likadan men innehöll juduurt, menaam, tiivi och båbää.

2 kommentarer:

  1. Hej! Uusi lukija ilmoittautuu :) Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit men troligen var det nån av de många mammabloggar jag håller på å läsa... Jag har inte talat/skrivit/läst svenska på länge (vilket kanske märks genast) så det känns gott att lite "verestää taitojaan". Jag tycker nog också väldigt mycket om stämningen i din blogg och om dina fina foton!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, och tack för din fina kommentar! Vad glad den gjorde mig :) Det var just för att "verestää taitoja" som jag själv började skriva på svenska och det har nog hjälpt märker jag. Jag ska bekanta mig med din blogg :)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!