torsdag 2 februari 2012

Väggen

När det nu har varit tal om tamburen och den där vidriga väggen, så kan jag väl visa hur den såg ut innan jag rev tapeten bort. Tapeten i sig är inte alls så hemsk, och rätt dyr har den väl varit (Laura Ashley), men den bara inte passar in i min tambur eller min övre vånings "aula". Dessutom har den lossnat på en del ställen och stora bitar tapet fattas vilket inte gör den vackrare så att säga. Lite färgpenna och krita har den också fått som dekoration, inte bara av vår rackarunge utan också av de tidigare invånarna.

Den stora ojämna delen (som blev till när köksväggen, som fortsatte där, fälldes) syns på den här bilden i övre kanten till vänster. På väggen hade vi nån gång två alternativa tapeter som vi tom ordnade gallup om. Mitt förslag, den vita tapeten, vann men sen skippade vi båda. Dagens plan är att sätta upp vita kakel med stenyta på väggen. Jag skulle ha velat putsa fram tegelväggen som finns under det jämna bruket men det var så många som sade att den troligen är så dålig och ful att det inte lönar sig.


Gallupen

Den randiga tapeten (här hade jag börjat fukta den redan för borttagningen)

Stora bitar tapet hade redan lossnat

Nu är just denna vägg vit, förutom spackelfläckarna, men väggen mitt emot och övre våningens "aula" har ännu denna tapet. Väggen i trappuppgången är målad med samma gul som ränderna på tapeten, den skall också bli vit. Allt skall bli vitt vitt vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!