onsdag 1 februari 2012

Hyllan

Så här ser hyllan och spegeln ut, och mina turkosa ljuslyktor och den ena ynkliga Kivi-tuikkun, den röda har jag gömt undan någonstans då jag packade ihop julen. Hyllan är högglansig vit och följer stilen i nedre våningen (eller den blivande stilen). En spegel bakom hyllan tyckte jag att skulle se fin ut, då ljus speglas i den och den här spegeln var exakt lika bred som hyllan (fastän den är menad att hängas upp lodrätt).



Matbordet har vi redan bytt och det nuvarande är högglansigt vitt med högglansiga vita stolar men tv-bänken är ännu från den gamla inredningen och är valnötsbrun (Om någon behöver en 160 cm bred tv-bänk, ta gärna kontakt. Riktigt billigt säljer jag inte den eftersom den varit ganska dyr som ny och den är i bra skick). Köksskåpen är också högglansiga vita och tanken är att allt det vita ska göra nedre våningen ljusare. Som sagt är vårt golv riktigt mörkt så det suger allt ljus, och dessutom är vår soffa svart med vit-svart-grårandiga ryggstödskuddar (mannen ville inte ta några risker med två hundar och barn så den blev mörk).

Väggarna i tamburen har gulrandig tapet, vilken är ganska neutral eftersom det gula är så ljust. Men just det där gula vill jag ha bort. Jag tycker mer om kallare toner och nedre våningens färgskala är svart-vit-grå med rostfritt stål på vitvarorna. Med textiler, så som dynor, filtar, tabletter, löpare mm. tillsätter jag lite färg i inredningen.

Väggen där hyllan och spegeln nu är har jag tagit bort tapeten, men inte är ju väggen nån vacker ändå. Den är full med spackelfläckar och den ena kanten är riktigt ojämn där köksväggen fälldes (syns på den andra bilden). Men eftersom taket måste först fixas är det ingen vits att fixa en vägg så nu får vi stå ut med fula väggar (och tak). När det blir av vet ingen, för det är väl övre våningen som gäller först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!