lördag 18 februari 2012

Skön dag

Vilken skön dag det varit i dag. Vi vaknade i lugn och ro, åt långfrukost och började åka in till Helsingfors. Härligt med inga tidtabeller, ingen viss buss att hinna med, ingen viss tid man måste vara på nåt visst ställe. Mannen var och beställde nya glasögon på tisdag och som överraskning var dom färdiga redan i går. Jag hade ingen aning om hurdana han hade skaffat och de var ju superfina och stiliga, han blev på något sätt äldre eller kanske mer vuxen att se ut. Det känns lite som om man skulle vara vieraissa, när han ser så annorlunda ut. Höhöh.



































Flickan väntar på att pappa skall bli färdig med sina brillor.

Sen gick vi in till Bebes för att kolla in Manducan, som jag velat ha en liten evighet. Den var precis lika bra som jag hade föreställt mig och en härlig petrolfärgad bärsele följde med oss hem. Vi har en bärsjal från förut men den har inte varit riktigt så praktisk här hemma när jag måstat lyfta Lillgubben av och an, till och från sjalen. Men nu ska det bli bra och dessutom kan vi bära Flickan i den hur bra som helst.

Hemma har vi njutit av bra mat, bra sällskap och badat bastu. En härlig stressfri och avslappnande dag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!