måndag 10 december 2012

Dagvårdsplatserna

Dagens absolut bästa nyhet:


Vi fick dagvårdsplatser åt barnen från det dagiset som vi önskade, det som öppnar nu i årskiftet alldeles nära min arbetsplats. I samma grupp dessutom, jag var lite rädd att de hamnar i olika grupper eftersom Flickan fyller 3 i januari.

Eftersom dagiset inte fanns att välja från de färdiga alternativen (1-5) på blanketten (man måste nämna det i tilläggsuppgifter-rutan) så vet jag inte på vilken plats daghemmet skulle ha varit på vår lista. Men troligen som första daghemmet, nu hade vi ju 2 gruppfamiljedaghem som nr. 1 och 2.

Men oj, oj vad jag är glad nu! Vilken stor lättnad! Jag oroade mig redan hela veckoslutet när vi inte på fredag hade fått något besked om platserna och när jag talade med en annan mamma från samma område, som lite oförväntat skall börja jobba i januari och som inte har hunnit ansöka om någon plats åt hennes 1-åring. Hon hade talat i telefon med den där samma föreståndaren som jag har talat med, och då hade föreståndaren inte sagt något om det här nya daghemmet och så hade hon kort sagt att det finns 2 lediga platser i Helsingfors, en i Malmgård och en i Landbo (Sibbo). Det skulle ju ha varit hejsan, att åka buss med ungarna via Östra Centrum (antar att alla Södra Sibbo-bussar åker den vägen) till Sibbo och ensam tillbaks till Kottby på jobb och samma väg hem på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!