måndag 3 december 2012

Födelsedags"barn"

Det är jag idag. 29 år, tror jag i alla fall. Åren bara flyger fram och jag hålls inte med i räkningarna hur gammal jag egentligen är. Men i alla fall har vi talat (eller närmare sagt jag har talat) om att hålla en gemensam 60 årsfest nästa år då vi båda, mannen och jag, fyller 30 år eftersom våra födelsedagar är så nära varann (oktober och december). I år blir det inget speciellt, vi har simning idag så vi hinner inte ens ha någon kaffebjudning hemma, men jag köpte lite ingredienser om jag t.ex. imorgon skulle hitta på att baka en kaka eller muffins. Mannen bryr sig inte så mycket om muffins, men när det är min födelsedag så får jag väl baka muffins om jag vill.

När jag tänker på mina födelsedagar är 16-årsdagen den jag kommer bäst ihåg. Då gick jag på gymnasie-ettan och vi hade självständighetsbal i skolan. Vi firade självständighetsdagen i förväg eftersom 6.12 var en tisdag tror jag, och balen var på fredag den 2. december. Då klockan slog tolv kom alla mina vänner och gratulerade mig och sjöng har den äran i kör i en stor festsal där alla var fint klädda. Min Sweet sixteen förgylldes av att Ville Pusa uppträdde på balen. Hans musik påminner mig så mycket om just den där gymnasietiden. Tänk, att det också är 13 år sedan! På själva födelsedagen, på lördag, ordnade jag en liten hemmafest som jag också kommer ihåg p.g.a. en liten grej som pirrade i magen länge efter det.

Nu har jag tyvärr inga bilder att bjuda på, måste rota lite i några lådor om jag skulle hitta några gamla fotoalbum. Min data fick den nya Windows 8 (tror jag) så alla mina bilder är någon annanstans än på datan nu, så jag kan inte rota i datan heller, tyvärr. Men jag ska försöka fixa någon bild till inlägget.

4 kommentarer:

Tack för att du kommenterar!