torsdag 13 december 2012

Luciadagen

Ikväll åkte vi på, ja man kan väl säga traditionella när det nu var andra året i rad och för 25 år sedan gick vi 8 år i rad, på en Luciafest i min barndoms hemstad med min mamma och syster. Där träffade jag igen mina gamla dagistanter och bekanta från dagis- och lågstadietiden. I år drog programmet så mycket ut så det blev tyvärr inga ringlekar, och det var dem som Flickan väntade ivrigt på. Vid varje tal, varje uppträdningsnummer, varje allsång frågade om hon nu fick gå och dansa. Och när hela festen var slut gick hon omkring och frågade alla barn ifall de kunde komma och dansa med henne. Som tur blev hon glad av att få se lucia, det har hon talat om mycket. När hon sett lucia på tv, i tidningen, i boken, i julkalendern.




































































I väntan på lucia.

Luciatåget från min gamla lågstadieskola. 

Och ja, vilken snöyra det var idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!