tisdag 18 december 2012

Gnäll, gnäll, gnäll

Oj oj, vad de tre senaste dagarna har varit fulla med gnäll, gnäll, gnäll och bara gnäll. Vet inte om Flickan reagerade på att vi var borta på lördag och sov sent på söndag då mommo skötte barnen i nedre våningen, men hela söndagen och måndagen var bara gråt, gnäll, skrik, trots och vill inte. Hon börjar faktskt nästan alla sina meningar och svarar på alla frågor nuförtiden med Tinna vill inte... eller Vill inte... Det är ganska tungt kan jag berätta. Idag har Lillgubben i sin tur haft en dålig dag. Han började gråtet redan innan frukost då han var i vår säng, det fortsatte vid frukostbordet och ännu länge efter det. För första gången har jag blivit riktigt ordentligt irriterad på honom faktiskt. Hoppas på en lite positivare eftermiddag. Som tur bestämde jag mig för att gå och julshoppa ensam först på eftermiddagen då mannen kommit hem från jobbet istället för att ta båda ungarna med mig på förmiddagen, tror att vi skulle ha marcherat ut från köpcentret och åkt hem på direkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!