söndag 9 december 2012

Och veckoslutet då?

Lördagen var väldigt lång, efter shoppingen satt vi ihop den nya möbeln, tömde ur allt från den gamla tv-bänken och mallade den nya på sin plats. Vi åt och bytte bilstolarna till min mammas bil, packade ihop våra saker och den gamla tv-bänken i vår bil och förde den ännu till min syster på kvällen. Mannen och min syster blev där och fixade och jag och mamma åkte till henne med ungarna och började natta dem eftersom det blev så sent så vi blev hos min mamma över natten. Flickan gick helt på övervarv och det var väldigt svårt att få henne att sova. En knapp timme efter att hon somnat vaknade hon och spydde så det sprutade i en stor båge. Det blev dusch, klädbyte, lakan- och sängbyte men som tur var det inte någon magsjuka eftersom hon inte spytt eller mått illa efter det. Kanske det var snoret/slemmet som rann ner i halsen/magen eller det att hon härjat så mycket som orsakade det. Vem vet.

Idag hämtade vi hundarna hem, åkte på barnens julfest och kom via matbutiken hem först på kvällen. Ett hektiskt veckoslut är slut igen och julen bara närmar sig. Borde fixa alla julklappar och hinna ta julkortsbilder på barnen. Jag väntar inte så hemskt mycket på det för jag har för mig att det kommer att vara väldigt mycket svårare än förra året då den mindre var 2 månader gammal och bara sov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!