torsdag 18 oktober 2012

Dålig sömn fortsätter

Ja, om det var babyfullmåne, så håller det på en tid för vi har inte sovit så värst bra förra nätterna. Förra natten var nog värst. Början av natten vaknade Lillgubben med några timmars mellanrum tills klockan slog fyra och han ylade, bölade, skrek och grät och stod upp i sängen. Ibland blev han snällt och ligga och jag trodde redan att han hade somnat om när det hann vara tyst i 5-10 minuter men sen började det igen. Han var vaken ända till omkring sju, då han äntligen slumrade till bredvid mig när jag tagit honom till vår säng ungefär en halv timme tidigare. Jag gav värkmedicin på natten men det hjälpte inte, försökte hålla i sömnskolerutinerna men det hjälpte inte, tog till slut honom i famnen och försökte lungna ner honom men det hälpte inte heller. What the hell är det med den ungen?!

Nu börjar jag ändå misstänka att han antingen håller på att bli sjuk eller får tänder som värker eller nåt, för han har sovit väldigt lite och dåligt på dagen också och normalt brukar han ändå sova relativt bra på dagen. Han har ätiti lite dåigt och middagen åt han inte alls, han är ganska nedstämd och gråtfärdig. Riktigt normal är han inte, något är på tok. Jag hoppas, hoppas innerligt att kommande natt går bättre! Det är väldigt tungt att vara ensam med barnen då de inte sover, för det påverkar på hela dygnet och deras betéende. Och så borde man orka genom hela dagen och kvällen med dem, utan hjälp.

Fast idag har jag fått spendera tid alldeles för mig själv på Horse Show då barnens farmor kom och sköta dem. Imorgon har vi en kompisträff genast på morgonen om vi bara kommer i väg till Jumbo i tid och så kommer vi hem till lunch och barnen lägger sig för dagssömn medan farmor kommer och sköta dem och mamma får åka på Horse Show, igen! Dessutom ska jag träffa en vän där, ifall hon inte börjar föda före det, så en riktigt social och vänlig dag har jag imorgon. Bara vi skulle få sova! Cross my fingers...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!