tisdag 16 oktober 2012

Var är min ork?

Firandet på veckoslutet sög nog verkligen musten ur mig, eller så beror det på att barnen igen sovit dåligt, för jag har inte orkat med någonting. Att tvätta kläder och fylla på diskmaskinen har varit det extremaste i hushållsväg jag har orkat idag. Camomilla undrade ifall det varit någon sorts babyfullmåne och jag börjar lite tro på saken. Hos oss hade vi i alla fall en mycket dålig natt, den ena vaknade 4 gånger och den andra 3 och när de ännu vaknade olika tider så blev det inte så mycket sovet. För att klaga ännu lite till, är jag ensam med barnen igen när mannen är på arbetsresa ända till fredag.

Det till ära har ungarna varit nästan omöjliga idag. Flickan sov inte dagssömn, eller jag trodde hon gjorde det tills jag hörde steg och gick och kollade och då hade hon bytt kläder och smörjt läppomada i håret och i ansiktet. Plus allt annat som jag inte vet om då förstås. Vi tvättade håret 3 gånger och ändå var det flottigt. Så hade hon tydligen fallit och slagt kinden mot sängkanten så hon har en röd kind som eventuellt blir blå. På kvällen snubblade Lillgubben och slog huvudet mot soffbordet och fastän bordet har runda kanter fick han ett sår i ögonlocket. Jag funderade redan ifall vi måste gå och visa upp honom men såret var inte så stort och det blödde inte så mycket så jag bara desinfierade såret.

Imorgon är det klubbdag igen och fullt ös på förmiddagen. På eftermiddagen ordnas denna Flash mob som vi blev bjudna till (en mamma på babysimningen är kandidat för de Gröna i kommunalvalet) men jag vet inte alls om jag orkar åka in till centrum då. Det kan hända att vi inte ens hinner när Flickan ändå sover dagssömn (hoppas jag!) efter klubben, så det kan bli för tight. Men om någon annan är intresserad så åk! Imorgon skall jag försöka orka skriva om födelsedagsfirandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!