torsdag 4 oktober 2012

Skokärlek

Jag såg en reklam, en sådan där ljustavla på gatan, på ett par skor på måndag och skorna blev och spöka i mitt huvud. Det är jättesällan jag blir besatt av skor, jag är inte riktigt någon skomänniska på det sättet. Längs med veckan blev det allt säkrare att sådana skor måste jag bara få, de skulle vara perfekta till vintern. Och nej, jag blev inte besatt av ett par Manolo Blahniks i leder eller glittrande guldiga Louboutins. Kan ni gissa vilka skor gjorde ett sådant intryck på mig att jag funderar faktiskt lite på att klyva stortårna av mig, som Askungens elaka styvsystrar, bara för att kunna köpa dessa skor. För nu kommer det sorgliga, de finns bara i barnstorlekar. Why, oh why?!

Jo, dessa Viking Eagle Warm skorna, med Gore Tex-yta:

Kenkiä Viking_Eagle_1031670
Kenkiä Viking_Eagle_1031670Kenkiä Viking_Eagle_1031670Kenkiä Viking_Eagle_1031670Kenkiä Viking_Eagle_1031670
Alltså, VILL HA!!! Jag var inne på Kookenkä, där de förresten säljs nu för 79,90 till slutet av oktober och gick en lång stund med 39orna på fötterna. De är just så mycket för små att jag inte kan köpa dem, om de skulle ha varit lite mindre för små skulle jag ha köpt dem fastän de klämde. Varför kan jag inte ha en liten och sirlig trettisjuas fot och kunna använda barnskor, varför?! Och två graviditeter har dessutom svällt upp mina fötter från förut, så ingen chans att kunna skaffa små nätta skor, nähä. Jag frågade försäljaren att det säkert inte fanns i vuxenstorlekar och hon sa att jag inte var den första som frågade och att de borde tipsa Viking om att det skulle finnas marknad för dessa skor i vuxenstorlek också. Absolut, jag skulle köpa ett par eller två!!

Och nu behöver ingen vara överraskad när jag säger att jag tidigare i veckan gick runt i klädaffärer (har några presentkort att använda) och tittade, skulle verkligen behöva byxor och övre delar att ha på på offentliga ställen och bland folk. Och ut ur butiken kom jag med ett par lökäpöksyt, mjukisbyxor alltså, och två par fingervantar. Way to go!

*Bilderna lånade från heppo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!