torsdag 25 oktober 2012

Födelsedagsfesterna

Det var ju meningen att berätta om Lillgubbens födelsedagsfester vi hade för snart två veckor sen. På lördag hade vi släktfest och huset var fullt. Barnen hade lekkamrater, då det fanns 5 barn under 6 år, och ibland gick det ganska vildt till. Som jag skrev då för snart två veckor sedan så var det ganska tungt. Visst är det jätteroligt att ha alla närmaste hemma hos oss ibland (två gånger i året) men en del släktingar kan ibland vara lite jobbiga. Och så var det ju mycket att fixa och städa och ordna.







































Lillgubben och jag hade många ivriga hjälpredor när vi skulle öppna presenterna.




































Den stiliga Lillemannen.

På söndag hade vi kompisfest med maskerad, så här inför Halloween, för dem som ville klä ut sig, det var alltså inte obligatoriskt. Som gäster hade vi t.ex. en kung, en sailor, en pepparkakspojke, en teekkari (teknologistuderande), en språkpolis (finska språket) och så vår familj förstås som bestod av Pippi Långstrump, Nasse, Gammelsmurf och Smurfina.










































































En del bilder är tydligen på mannens data, så jag ska kolla igenom dom på veckoslutet. Kakan var jag väldigt missnöjd på utseendemässigt, men smaken var god. Jag kan eventuellt visa bild på den också, men vi får se hur hemsk den såg ut, kommer inte mer ihåg (bild på den finnsockså på mannens data).

1 kommentar:

  1. Så mycket du har orkat fixa!! Det är en helt ny värld det här med barnkalas för mig.. I och med att jag inte haft barn förr o ganska sällan varit på kalas ( isåfall alltid på vuxenkalas!) men har nu tid att öva. Min dotter fyllde just 1 ..hittade hit via Muffins blogg förresten!!

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar!