lördag 13 oktober 2012

Tungt det här med att festa och fira

Guud, sådan dag! Eller sådant dygn (drygt)! Vi har firat Lillgubbens födelsedag, och lite mannens också som fylde år den elfte, med släktingar idag. Vi var lite sena med tidtabellen eftersom fredagen sket sig. Som tur fick jag allt annat än att dekorera kakan i matväg färdigt, så att vi kunde koncentrera oss på att städa och sätta i ordning idag. Men ändå dekorerade jag kakan 45 min efter att första gästerna hade kommit och den blev dessutom inte alls sådan jag hade önskat mig. Men helt gott smakade den ändå, det är väl huvudsaken.

Imorgon fortsätter firandet med kompisar och jag tror dagen kommer att gå mycket mer stressfritt än idag. Vi behöver inte göra en så stor och grundlig städning för vi gjorde det idag, så det räcker med att dammsuga och putsa lite här och där. Dessutom är det alltid lite stelt och stressigt med en del släktingar. Härligt är det ju att bjuda dem på fest på (barnens) bemärkelsedagar men lite stressigt nog. Speciellt om man är som jag, som vill göra allting själv. Visst skulle jag säkert få hälp med maten, men om vi för en gångs skull bjuder någon hem till oss på fest så vill jag ju att t.ex. pajerna smakar som att jag har gjort dem, eller att mockarutorna är gjorda med det receptet vi brukar använda. Annars skulle det ju vara som att vara på fest hos t.ex. svärmor, bara att festen hölls hos oss. Liksom.

Men nu tänker jag njuta av min irish coffee som min man fixade och sedan tar jag tag i morgondagens förberedelser.




































Och ja, t.o.m. jag fick en present idag! Min mamma och syster hämtade en papperspåse med härliga Maxomorra och Småfolk kläder till Lillgubben och en stor korg med alla världens godsaker åt mannen så de hade tänkt att för att Flickan inte skall bli ledsen hämtar de en liten ko-handväska åt henne som present. Och eftersom alla andra fick något fanns det ett litet paket åt mig också. Och med ett superinnehåll! Jag som inte har haft pengar att hålla mina ögonfransförlängningar efter juni, fick denna booster för att fransarna ska bli längre. På min mammas fransar har det iaf fungerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!