lördag 17 november 2012

En randig katt gick ut...




































Vi hade mor-dottertid med Flickan idag och åkte till Hobby Halls Lasten Lauantai (Barnens lördag), där Flickan fick en första ansiktsmålning någonsin. Jag var beredd på en inte stilla sittande och eventuellt bölande unge, men hon satt stilla som... ja jag vet inte vad, som ett ljus kanske, rörde inte en fena, stängde ögonen ibland fastän det egentligen inte behövdes och betedde sig annars också exemplariskt. Hon som målade frågade hur gammal Flickan var och undrade om hon fyllt redan fyra. Jag fick skratta lite för mig själv och berätta att hon inte fyllt ens ännu tre.

Det som jag var missnöjd över var att det delades ut bara godis åt barnen. Jag skulle ha önskat mig, eftersom det var riktat för barn, att det skulle ha funnits t.ex. grönsaker eller frukter, riskakor eller majsbågar eller russin då ens. Men bara lakrits, godis och slickepinnar, och inte fick man osmaksatt Soda Stream vatten, bara cola, hallon, appelsin, mango och alla andra ursöta vätskor (vi har ju en Soda Stream hemma men tillsätter aldrig någon smak i vattnet förutom citronsaft ibland, tycker de där siraperna smakar helt vidrigt). Det blev att köra hem via butiken och köpa sånt som Flickan får äta och övertyga henne att jo, det var det här du fick av tanten tidigare, mamma bärde ju det bara i väskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!