fredag 30 november 2012

Snön


Jippii, nu är den här, snön! Så som jag har väntat på den. Jag hatar mörkret och att det hela tiden är vått, nu är det så mycket ljusare igen, jeij! Både ungar och hundar var glada. Ikväll när snöstormen hade lugnat ner sig skottade vi snö ute på gården och tog pulkan fram och gick på vinterns första pulkatur. Båda barnen satt i pulkan och tyckte om det, Flickan jublade det här är hauskaa! och Lillgubben skrattade och klappade. Några gånger välte pulkan omkull i de höga snödrivorna men lika glatt fortsatte Lillgubben färden fast han fick snö i ansiktet. Igår och idag tidigare på dagen var det inte så gemytligt att vara ute när snön blåste rakt i ansiktet och man nästan inte kom framåt. Lillgubben hade dessutom blivit insnöad i vagnen då han sov sin dagssömn där. Bilderna nedan är från igår då det inte ännu fanns mycket snö, nu är gården alldeles täckt.


































  

Att gå med skor på är längre inget problem.

 Igår kunde man ännu leka i sandlådan, idag hittade man den inte mera under all snö.

Så här glada blir man när det kommer snö! Vinteroverallerna togs också i bruk.

Oj, vad jag önskar att det skulle vara sådant här väder på julen!

Jag måste skriva bildtexterna skilt under bilderna igen, för när jag addade texten i bilden som bildtext (bloggers egen redigering) syntes texten ändå inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!