torsdag 1 november 2012

Kunde ha gått i ide idag



Så här kunde jag ha spenderat den här dagen. Ungarna har varit gnälliga, stridit en massa över leksaker, gått omkring och skrikit för sig själva och inte lytt det minsta jag har bett dem eller sagt åt dem. Men något positivt; Flickan har ätit väldigt bra idag, alla måltider. Normalt brukar ju ätandet vara det största problemet med henne och man får säga till hundra gånger för att hon skall vara klar från matbordet inom en timme, om man bara låter henne vara tar det långt över en timme. Och hon sitter inte bara och sölar och drar ut på tiden, utan hon leker med maten, spottar ut den tillbaks på tallriken, klottar på bordet, spelar upp sig för sin lillebror och dricker massvis istället för att äta mm. Därför brukar hon få bara lite dricka åt gången efter att hon ätit först lite av maten, få varningar av dåligt betéende, så som spottande och dylikt och hamna på jäähy (time out) av tre varningar. Det är en sak jag inte kommer att sakna när barnen börjar på dagvård, att behöva tjata var enda måltid!

Dessutom är jag flunssig i min tur. Önskar att jag blev riktigt ordentligt sjuk med hög feber så det skulle gå om någon gång men när det är snuva och täppt näsa här och hosta och halsont där. Och så håller det på i evigheter. Man blir ju sur för mindre också, och så orkar man ännu mindre barnens känkkäränkkä dagar.

Som tur åker vi till våra kompisar genast på morgonen i morgon. Mannen har lillajulsfest så jag får bilen till hela dagen (sådan lyx man nu uppskattar högt när man närmast aldrig har möjlighet att åka någonstans med bil på vardagar förutom på kvällarna) och vi kör honom till jobbet och åker sedan mot Kyrkslätt. Tänkte att vi inte äter någon frukost här hemma utan hämtar något på vägen och överraskar våra kompisar med en dunderfrukost. Ska bli gott!! Till eftermiddan och kvällen borde jag säkert hitta på något roligt, bara för att jag har bilen. Men mest troligt ligger jag och komar i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar!